Ga naar de inhoud
Informatie voor nieuwe huurders in Nieuwerkerk aan de IJssel

Op 1 oktober 2022 is Woonpartners Midden-Holland uw nieuwe verhuurder en dat vinden wij fijn. Wij zijn blij met u als nieuwe huurder. Wij zullen onze uiterste best doen om u bij Woonpartners Midden-Holland thuis te laten voelen. Vanaf die dag gaat een deel van de woningen van Vestia in de gemeente Zuidplas over naar Woonpartners Midden-Holland. Ook uw woning. Voor u veranderen er een paar zaken. Die leest u terug in de brochure.

 

Wij stellen ons graag aan u voor

Woonpartners Midden-Holland is een middelgrote woningcorporatie met ongeveer 9.000 woningen met name in de gemeenten Waddinxveen, Gouda en Zuidplas We bieden zekerheid. Zekerheid van een goed thuis en zekerheid van dienstverlening. U als huurder staat bij ons centraal. Onze gebouwen zijn schoon, heel en veilig. We blijven onze woningen verbeteren door onderhoud, renovatie en maatregelen die de duurzaamheid vergroten. Wij gaan er alles aan doen om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Ons doel is dat u zich thuis voelt.

 

Soepele overgang

De overgang van Vestia naar Woonpartners Midden-Holland willen wij voor u zo soepel mogelijk laten verlopen. Toch veranderen er een paar zaken voor u. Samen met deze brief ontvangt u een overzicht met onderwerpen die veranderen, zoals waar u terecht kunt voor reparatieverzoeken en hoe het gaat met uw huurbetaling. We vragen u om hiernaar te kijken.

 

Hoe staat uw woning er bij?

Wij willen graag weten hoe de kwaliteit is van uw woning. Met die informatie kunnen we het onderhoud van uw woning beter bepalen en inplannen. Daarom hebben we gedetailleerde informatie nodig over de technische kwaliteit van uw woning. Wij hebben het bedrijf RaderAdvies uit Vught opdracht gegeven om een opname voor ons te doen. Voor deze opname hoeft u niet thuis te blijven. RaderAdvies inspecteert de buitenzijde van uw woning. Woont u in een flatgebouw? Dan wordt ook de algemene ruimte meegenomen in de opname. Bij het bezoek aan de woning of de flat wordt er gekeken naar schilderwerk, kozijnen, buitengevels, daken en dergelijke. De opnames vinden plaats van 31 oktober tot eind december 2022.

Roza schilderwerken loopt gelijk met RaderAdvies mee om ook in de woning metingen te doen en eventueel foto's te maken. Al onze leveranciers kunnen zich legitimeren.

 

Uw vragen en verzoeken
Voor al uw vragen en verzoeken kunt u terecht bij Woonpartners Midden-Holland op telefoonnummer 0182 64 64 64.

In de eerste week van oktober heeft u van ons ook de inlogmogelijkheid gekregen voor Mijn Woonpartners, dat is de online omgeving voor huurders waarin u veel praktische zaken eenvoudig zelf kunt regelen. Online, wanneer het u goed uitkomt.

Veelgestelde vragen

  • Als u bij Vestia automatisch betaalde per 1e van de maand wordt de huur ook door Woonpartners rond de 1e van de maand afgeschreven.
  • Als u 5 dagen vóór het aanbreken van de nieuwe maand OF op de 4e van de nieuwe maand betaalde bij Vestia, gaat u over op een automatische incasso bij Woonpartners op de 1e van de maand.
  • Woonpartners neemt binnenkort contact op met de huurders die andere incassodata hebben afgesproken met Vestia.

De maandelijkse huur moet vanaf 1 oktober 2022 aan Woonpartners worden betaald. Verder verandert er niets. De betalingsachterstand blijft in handen van Flanderijn. Eventuele afspraken die met Flanderijn zijn gemaakt, blijven onveranderd. Aflossing van de achterstand en bijkomende kosten blijft u aan Flanderijn betalen. Ook het dossiernummer bij Flanderijn blijft actueel.

Nee, dit loopt automatisch door bij Woonpartners Midden-Holland.

 

U moet het huurverhogingvoorstel met nieuwe huurprijs aan de Sociale Dienst doorgeven, zodat deze het over te maken bedrag kan aanpassen.

De bewindvoerder wordt door Vestia schriftelijk geïnformeerd via het correspondentieadres van de bewindvoerder.  

Bij Woonpartners kost het serviceplusabonnement € 4,50 per maand; bij Vestia is dit € 4,65. Dat bedrag wordt per 1 juli 2023 aangepast. U krijgt dan ook het bedrag terug dat u meer heeft betaald van 1 oktober 2022 tot 1 juli 2023.

De be-/afhandeling van deze klachten kunt u doorgeven aan de aannemer Coen Hagedoorn. U kunt dit, net als de standaard reparatieverzoeken melden via onze website of telefonisch via 0182 – 64 64 64 van 9.00 – 16.30 uur.

Tot en met 30 september 2022 betaalt u nog servicekosten aan Vestia. Vanaf 1 oktober 2022 betaalt u aan Woonpartners. Vestia verzorgt de afrekening servicekosten tot en met 30 september 2022. De afrekening volgt voor het eind van dit jaar. De afrekening van de servicekosten die u vanaf 1 oktober 2022 betaalt aan Woonpartners, ontvangt u vóór 1 juli 2023 via Woonpartners.

Tot en met 30 september 2022 betaalt u aan Vestia. De afrekening ontvangt u vóór het einde van 2022. Vanaf 1 oktober 2022 betaalt u aan Woonpartners. Afrekening door Woonpartners vindt meestal plaats vóór 1 juli.

Omdat u tijdens de stookperiode wijzigt van woningcorporatie, gaat Woonpartners nog kijken welke periode er wordt afgerekend. U wordt hier tijdig over ingelicht.

De huurders van de complexen zonder warmtemeters krijgen hier binnenkort bericht over van Woonpartners.

De huurderscode ontvangt u in de eerste week van oktober per brief. Huurders waarvan het emailadres bekend is, ontvangen de brief digitaal; overige huurders via de gewone post.