Veelgestelde vragen

Huurzaken

Hoe kom ik in aanmerking voor een vrije sector woning?

Kijk op de website van Pararius.nl en Woningnet.nl voor ons aanbod. Meer informatie kunt u ook vinden op de onze pagina: vrije sector huur

Hoe kan ik reageren op een woning?

Woonpartners Midden-Holland publiceert dagelijks haar woningen op www.woningnetregiomiddenholland.nl. U kunt op maximaal twee woningen per gemeente tegelijkertijd reageren. Na het sluiten van de reactietermijn kunt u na het inloggen op http://www.woningnetregiomiddenholland.nl/uw positie bekijken.  

Is mijn inkomen passend voor de woning?

Voor elke woning gelden inkomensgrenzen en voorrangsregels. In deze tabel op http://www.woningnetregiomiddenholland.nl/ kunt u zien of uw inkomen past bij de huurprijs van de woning waarop u wilt reageren. Huishoudens met een inkomen tot € 37.000,- zullen met voorrang in aanmerking komen voor een sociale huurwoning van Woonpartners Midden-Holland. 

Ik wil een urgentie aanvragen, hoe gaat dat in zijn werk?

Om in aanmerking te komen voor urgentie dient u een om sociale of medische reden dringend een andere woning nodig te hebben. Op onze site bij urgentie staat de informatie hoe u dit kan aanvragen. 

Hoe wordt mijn positie voor de woning bepaald?

Er wordt toegewezen op basis van BL-score.

De woning wordt in principe toegewezen aan de oudste starter of aan de langst in de huidige woning wonende doorstromer of zelfstandig wonende (BL-score). Een starter is een woningzoekende die geen zelfstandige woonruimte achterlaat. Een doorstromer is een woningzoekende die over zelfstandige sociale huurwoning beschikt en deze achterlaat voor verhuur. Een zelfstandig wonende is iemand die over koopwoning of een vrije sector huurwoning beschikt en deze achterlaat voor verhuur of verkoop. Naast de BL-score kan de leeftijd, grootte van uw huishouden en inkomen uw positie beïnvloeden of zorgen dat een reactie op de beschikbare woning niet mogelijk is.

Kan ik huurtoeslag aanvragen?

Voor meer informatie over huurtoeslag kunt u terecht bij de belastingdienst via www.toeslagen.nl. U kunt hier ook een proefberekening maken en zien of u voor huurtoeslag in aanmerking komt

Hoe kan ik mijn huur opzeggen?

U kunt uw huur schriftelijk opzeggen met behulp van het huuropzeggingsformulier met daarbij een kopie van uw legitimatiebewijs.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen op Woningnet?

U kunt inloggen via www.woningnetregiomiddenholland.nl en digitaal uw gegevens wijzigen. U kunt ook een wijzigingsformulier ophalen bij één van onze vestigingen. 

Hoe kan het dat ik een betalingsherinnering krijg terwijl ik mijn huur betaald heb?

De huur moet voor de 1e van de maand door ons ontvangen zijn. Is dit niet het geval dan ontvangt u een herinnering. Waarschijnlijk hebben uw betaling en de herinnering elkaar gekruist. Om dit in de toekomst te voorkomen adviseren wij u voor de 1e van de maand te betalen.

Wat moet ik doen bij burenoverlast?

Misschien heeft u wel eens last van de buren. Dat kan ook bijna niet anders, want u woont in een van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld. Wanneer het uit de hand loopt, is er echter sprake van overlast. Praten met uw buren is de beste oplossing. Als u het samen niet kunt oplossen, dan kunnen wij u helpen. 

Mijn partner is overleden. Wat moet ik nu doen?

Bij overlijden van de hoofdhuurder kan de huurovereenkomst worden opgezegd, voortgezet of gewijzigd. U moet de opzegging of wijziging altijd schriftelijk of per email opgeven. U kunt uw brief met kopie overlijdensakte en kopie van uw legitimatiebewijs sturen naar Woonpartners Midden-Holland. Voor meer informatie kunt u ook bellen met Klantinformatie & Verhuur op (0182) 64 64 64.

Wat zijn jullie openingstijden?

Onze kantoren in Gouda en Waddinxveen zijn op werkdagen geopend van 9.00 tot 17.00 uur.