Reactie op rioolprobleem Schijfmos, Nieuwerkerk aan den IJssel
Woonpartners Midden-Holland heeft kennisgenomen van het recente artikel in Hart van Nederland over de situatie in de Schijfmos in Nieuwerkerk aan den IJssel. Bewoners ervaren daar al geruime tijd overlast door rioolproblemen. Dit is heel vervelend en wij begrijpen het ongenoegen van bewoners volledig. Wij gaan alles op alles zetten om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Uit onderzoek blijkt dat eerdere pogingen het probleem onvoldoende structureel hebben opgelost. Wij betreuren dat en begrijpen dat dit frustrerend is voor bewoners. Ondanks eerdere herstel- en vervangingswerkzaamheden is het niet eerder opgelost. Wij onderzoeken intern hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Woonpartners Midden-Holland neemt de verantwoordelijkheid om samen met gespecialiseerde aannemers te starten met de concrete herstelwerkzaamheden. Hiervoor wordt dinsdag 19 augustus uitgebreid onderzoek gedaan om daarna zo snel mogelijk het herstel zorgvuldig en gefaseerd uit te voeren, zodat het probleem structureel wordt opgelost. Ook zullen we de betrokken bewoners regelmatig informeren over de voortgang.
Het intern onderzoek zal duidelijkheid moeten geven over de eerdere klachten en de pogingen die al zijn ondernomen om het probleem op te lossen. Hopelijk levert dat een verklaring op waarom dit niet eerder tot een structurele oplossing heeft geleid. Dat is voor ons belangrijk om herhaling van een dergelijke situatie te voorkomen. Waar nodig wordt de gemeente bij het proces betrokken om het herstelproces te ondersteunen.
Lees meer